RIK BLOKLAND CREATIVE DIRECTION
KONINKLIJKE MARINE
'DE MARINE VERGROOT JE WERELD' GROOT GEMAAKT
KLANT
De Koninklijke Marine is een prachtmerk om voor te werken. Je moet een beetje zeebenen hebben, geen heimwee en wel durven doorpakken.
VERHAAL
Jongeren hebben óf geen óf een eenzijdig beeld van werken bij de marine. Ik ben er trots op dat ik in mijn tv- en bioscoopcommercials eerlijke verhalen over het werk heb kunnen laten zien: je kwetsbaarheid (in de tvc 'dreiging'), je kracht om als team snel te schakelen ('smokkelboot') en de noodzaak om als marinier fysiek geweld te gebruiken.
De 'wereld' van de marine hebben we ook tastbaar gemaakt in een nog steeds fascinerende webtool.
MAKING OF
Geschoten op de Middellandse Zee, in Venetië en op de Bahama's.
​
RESULTAAT
De Koninklijke Marine was een populair werkgeversmerk maar het beeld was niet helder. Na deze campagne wel. Wervingsdoelstellingen werden gehaald.
AWARDS
De tv commercials hebben meerdere awards gewonnen waaronder de prestigieuze
CEA in de VS.
​
CREDITS
Toegegeven, deze campagne dateert uit de tijd dat ik nog niet zelfstandig was.
Maar het bureau van toen bestaat niet meer en het team dat de strategie en het concept bedacht, is nu gewoon beschikbaar via Rik Blokland Creative Direction!